נסיים את נושא המסלול המרכזי וההיקפי בהבנת טווח הפעולה שלהם.המסלול המרכזי, הכולל טיעונים שכליים והגיוניים מדוע המוצר שלכם הכי טוב ומתאים ללקוח, יכול להוביל להשפעה מהירה אצל הלקוח שלכם. אם הלקוח השתכנע מהטיעונים שלכם, קרוב לוודאי שהוא גם יפעל בהתאם ויקנה ממכם את המוצר. כפי שכבר הסברנו, השפעה על ידי המסלול המרכזי תלויה ברמת הידע והמוטיבציה ויכולת ההבנה של הלקוח, ומצידכם ברמת האמונה במוצר שלכם.אם אתם צריכים להשתמש במסלול ההיקפי, תצטרכו להשתמש בו מספר פעמים עד שהוא יחלחל וישפיע עד כדי קניית המוצר.קחו לדוגמה פרסומות ברחוב, כמעט אף אחד לא עוצר להסתכל עליהם, וודאי שלא משקיע מחשבה ועיון בכדאיות המוצר המפורסם. אז למה כדאי בכלל לעשות פרסומת? כי זה עובד! רוב הפרסומות פועלות במסלול ההיקפי ומתארות תחושות טובות לגבי המוצר ולא משתמשות בטיעונים הגיוניים. אם כן, פרסומות חייבות להיות בתדירות ולא חד פעמיות, כמו כן הם חייבות להיות במספר ערוצים שונים, לדוגמא – מודעות, רדיו, דיגיטל ועוד. כדי לתת תחושה של מקצועיות ומוצלחות (ההמלצה שלנו היא לפחות 3 ערוצי פרסומת ומינימום 20 פעמים חשיפה ללקוח בתדירות של לפחות אחת לשבועיים).יש הבדל בין המסלולים גם לגבי משך זמן ההשפעה. המסלול מרכזי משפיע למשך זמן ארוך יותר, כך שגם אם הלקוח לא יקנה עכשיו, הוא מספיק משוכנע כדי שבהמשך הוא יחזור דווקא אליכם לקנות את המוצר.לעומתו המסלול ההיקפי משפיע לזמן קצר, כי הוא נותן רק תחושות, ותחושות נעלמות עם הזמן. לכן אם אתם משתמשים במסלול ההיקפי, אתם צריכים להפעיל אותו צמוד לזמן שבו הלקוח אמור לקנות. ולכן, פרסומות חייבות להיות מותאמות לזמן הקרוב לקנייה. למשל, אם קוקה קולה יפרסמו ביום ראשון את המשפט "בשבת, טוב יותר עם קוקה קולה", עד שיגיע סוף השבוע כבר לא תהיה לפרסומת שום השפעה.לסיכום: מסלול מרכזי = השפעה מהירה לטווח ארוך. מסלול היקפי = השפעה איטית לטווח קצר.