בתחילתו של גל הקורונה הראשון החלו בעלי עסקים רבים להרגיש איך עולמם חרב – תחושה שתפסה תאוצה עת החלו הדיווחים על הוראת סגר כללי בערב חג הפסח הידוע כ"מאני טיים" של העצמאיים.
עסקני עמותת 'אחריות' ראו לנכון ליצור את "עשרת הדיברות" לימי הקורונה והקשיים שהביאו עימם, ויצרו את מסמך "קורונה לעצמאיים – כך תשרדו את המשבר".
שורת ההמלצות יצרה עניין רב בתקשורת החרדית וזכתה לפרסום בעיתונות החרדית כדוג' היומנים 'המודיע', 'המבשר', 'המחנה החרדי', והעיתון הדיגיטלי 'וידעת היום' ואף לתפוצה כלל עולמית במערכות המידע 'חדשות הסקופים' ו'הקו החרדי'.