16:30 אחר הצהריים. יום חורפי, קר וגשום. שרה צועדת עייפה ורעבה אחרי יום עבודה ארוך ומתיש אל מיכלי הפאנית. היא צריכה לקנות פאה חדשה לקראת חתונתה של מירי, הבת שלה.
שרה מגיעה אל הדלת ודופקת קלות. הדלת נפתחת ומיכלי עומדת בפתח בחיוך רחב. "כנסי, קר בחוץ".
המקום מחומם היטב. מיכלי מושיבה את שרה על כסא מרופד ורך, ומגישה לה כוס קפה מהביל. ברקע מתנגנת מוזיקה קלאסית עדינה וערבה לאוזן. באוויר יש ריח מרענן שמותז ע"י מפיץ ריח אוטומטי.
מיכלי מפנה את תשומת ליבה של שרה לקערת הסוכריות שעל השולחן. "את אחרי יום ארוך, בטח את צריכה קצת אנרגיה". מפה לשם מיכלי מראה לשרה כמה פאות, שרה בוחרת באחת וסוגרת עסקה.
16:30 אחר הצהריים. יום חורפי, קר וגשום. חיים, עייף ורעב אחרי יום עבודה ארוך ומתיש, מחנה את רכבו על יד חנות הרהיטים "ריהוט בשפע". הוא צריך לקנות מיטה לחדר הילדים לקראת מעבר הדירה שמתוכנן בעוד כחודשיים.
הוא נכנס לחנות ורואה את המוכר יושב בדלפק, עיניו נעוצות בטלפון, והוא מצחקק לעצמו. רוח קרה חודרת מבחוץ. שקט מביך. המוכר מרים את ראשו לרגע ושואל את חיים "מה אתה צריך"? "אני… רק מסתכל", עונה חיים. חיים מסתובב בחנות ומחפש מיטה שתמצא חן בעיניו. מאחת הפינות עולה ריח רע, מסתבר ששם ממוקמים שירותי הנוחות של החנות. הרעב והחולשה מכים בראשו של חיים, והוא מחפש מקום ישיבה. הוא מתיישב על כיסא נוקשה וקר שמצא בצידי החנות. מנסה להתאושש לרגע מעמל היום. בהחלטה של רגע, חיים מתרומם מהכיסא ויוצא מהחנות. היום הוא כבר לא יקנה מיטה לחדר הילדים.
הדבר הזה הוא אחד הדברים החשובים בעסק לסגירת עסקה. "תחושת הרגשה נעימה". האמת שכמעט כולם מודעים לחשיבות החיוך והשירות ללקוח. אבל הרבה שוכחים לתת לזה מספיק תשומת לב. וזה קריטי (!) כיון שמספיק שדבר אחד יתן תחושה לא נעימה ללקוח, כדי שהלקוח יחליט לצאת מהחנות.במגילת איכה ג' לח כתוב: "…הָרָעוֹת וְהַטּוֹב". רעות בלשון רבים וטוב בלשון יחיד. ישנו הסבר במפרשים לשינוי בכך ש"רעות" – יש הרבה, כי כל דבר יכול להרוס את המצב רוח אם הוא לא מצליח. אבל "טוב" – יש אחד. כי בני אדם מרגישים טוב רק כשה-כ-ל מושלם, ולכן יש רק סוג אחד של טוב.
לכן, לא מספיק לחשוב לרגע על תחושת הלקוח. צריך ממש לשבת ולחשוב על זה במיוחד, כדי לוודא שמרגע כניסת הלקוח לחנות שלכם הוא ירגיש כל הזמן בנוח. הקפידו על מיזוג אוויר מתאים, שתייה וכיבוד, מוזיקה מתאימה, מקומות ישיבה נוחים, מפיץ ריח, חיוך (כמובן!), ועוד על זו הדרך, כל עסק לגופו.זו בדיוק הסיבה שעסקאות נסגרות על ארוחה עסקית במסעדה.
בהצלחה!