האם כדאי לשווק לאדם שחזר עכשיו מברית של הנכד?
האם כדאי לשווק לאדם שחזר מהלוויה?
מחקרים מראים שמצב הרוח של האדם משפיע על דרך המחשבה שלו בקניית מוצרים. אדם שנמצא במצב רוח טוב, רואה את העולם במשקפיים ורודים ולא מעמיק לחשוב יותר מידי לפני שהוא מגיע למסקנות, ההחלטות שלו אימפולסיביות ורגשיות, ולכן גם טענות חלשות יכולות להשפיע עליו ולשכנע אותו.
לעומתו האדם שנמצא במצב רוח רע, חושב ומתלבט הרבה יותר לפני שהוא מגיב, ההחלטות שלו הרבה יותר שכליות, והוא יזהה טענות חלשות, וזה יעורר בו התנגדות.
לכן, בזמנים שאתם יודעים שהלקוחות שלכם נמצאים במצב רוח טוב, כמו בחגים, שמחות, לידה, חופשה וכדומה, זה הזמן למכור להם את המוצר שלכם בקלות.
ובזמנים שאתם יודעים שהלקוחות שלכם נמצאים במצב רוח רע, כמו בערבי החגים הלחוצים, אירועים עצובים, וכדומה, תכינו את עצמכם לשווק בצורה עמוקה יותר ושכלית יותר ללקוח שלכם. אחרת, לא תמכרו כלום.
בנוסף, אין ספק שכל לקוח הוא אינדיבידואל (יחידני), וכל אחד יכול להיות במצבי רוח שונים במקרים שונים. ולכן חשוב להיות רגישים ולשים לב למצב הרוח של הלקוח. האם הוא שמח או עצוב?