דוד חסידה
(הכותב הינו מלווה כלכלי ויועץ עסקי בארגון אחריות)
כשאנחנו באים לדבר על שכנוע בעסקים, הדבר ראשון שצריך לדעת –
- בשביל מה אנחנו צריכים את זה?
- מה הדרך הטובה ביותר ללמוד את זה?
והתשובה לכך היא שכל אחד צריך את הכח הזה, בין אם הוא עצמאי או שכיר, בין אם הוא מתנהל מול לקוחות ובין אם לאו.
כל אחד מבין שכדי לגרום ללקוח לקנות את המוצר שלך, אתה צריך לדעת איך למכור, אבל זה לא נגמר פה.
אתה צריך את זה כשאתה מתנהל מול סוכנים, ורוצה להוציא מהם את הטוב ביותר.
אתה צריך את זה כשאתה רוצה מהבוס העלאה במשכורת, ורוצה לדעת מהי הדרך הטובה לדבר איתו.
אתה צריך את זה כשאתה רוצה לפרסם.
אתה צריך את זה כשאתה מתנהל עם שותפים.
אתה צריך את זה כשאתה הולך לראיון עבודה.
וגם…
אתה בטח רוצה לדעת איך לא להשתכנע מכל מיני טריקים של אנשים אחרים…
וכל התועלת הזו היא לא רק בעולם העסקים, יש גם עולם בחוץ.
אתה הרי רוצה לדעת –
איך להתמקח על מחיר הספה החדשה, ולא לשלם אלפי שקלים מיותרים רק בגלל שהמוכר יודע לשכנע יותר טוב ממך.
אתה גם רוצה לדעת איך לשכנע את השכן לתת לך להוציא חדר.
או איך לשכנע את הילד לאכול ירקות.
הבעיה היא שאם תלמד איך לעשות פרסומת, לא תדע איך לדבר עם הבוס. ולא עם השכן או עם השותף.
כשלומדים את ה"מה, והאיך" בלי ה"למה", אי אפשר ליישם את זה במקומות אחרים.
לכן הדרך הטובה ביותר ללמוד איך לשכנע היא ללמוד את יסודות השכנוע.
פשוט לחזור אחורה אל המקום בו המדע חקר וגילה יסוד כלשהו בשכנוע, להבין למה זה קורה.
ואז, תוכל לנווט את זה לאן שתרצה. לשכן, לבוס, לילד, לשותף, לסוכן, ללקוח, לפירסום, לראיון ולכל מטרה שרק תצטרך.
אז מה הם יסודות השכנוע?
על כך ועוד, בפעם הבאה…
דוד חסידה
(הכותב הינו מלווה כלכלי ויועץ עסקי בארגון אחריות.
שאלות ניתן לשלוח למייל achrayut.dh@gmail.com)