השבוע נראה עד כמה המתחרים שלכם משפיעים על שיטות השיווק שלכם.
לנתנאל יש עסק של קרמיקה, אצלו בחנות תוכלו למצוא מגוון רחב של קרמיקות לרצפה ולאמבטיה במגוון צבעים ומחירים.
לפני חודש נתנאל החליט למנף את העסק קדימה. הוא שכר איש שיווק ואסטרטגיה, משרד פרסום, ובנה רעיון לפרסומת שבה הוא ממחיש את התחושה של הלקוח המרוצה. היופי, המחמאות, הרוגע,
רגע לפני שהוא יוצא עם הפרסומת לרחוב, הוא מגלה שהמתחרים שלו יצאו גם הם בפרסומת ובה הם מראים את האיכות ,המחיר המשתלם והאחריות המורחבת.
האם נתנאל צריך לקחת צעד אחורה ולשנות את הפרסומת?
התשובה היא כן! למה?
כי כדי לשנות דעה של אדם צריך לפנות אליו ולשכנע אותו באותה דרך שבה קיבל את הדעה הראשונה. אם אדם שוכנע בצורה שכלית, של נתונים והגיון. אי אפשר לשנות את דעתו בהמחשה של רגשות. ולהיפך, אדם ששוכנע בצורה רגשית אי אפשר לשנות את דעתו בצורה שכלית.
לכן, כיון שהמתחרים של נתנאל פנו אל הלקוחות בצורה שכלית והסבירו את הנתונים של המוצר שלהם, נתנאל צריך גם הוא לפרסם בצורה כזו ולהסביר מדוע המוצר שלו משתלם יותר. אם נתנאל ימשיך וילך עם הפרסומת הנוכחית המתמקדת ברגשות, הוא ינחל כישלון חרוץ. הלקוחות שכבר ראו את הפרסומת של המתחרים, לא יקבלו את הפרסומת של נתנאל ולא ישנו את דעתם.
לכן כדאי לשים לב באיזו דרך המתחרים שלכם מפרסמים, האם במסלול המרכזי (שכלי), או ההיקפי (רגשי).
בנוסף, אם יש לכם אפשרות לפרסם לפני המתחרים שלכם זה הכי טוב. גם בגלל שאתם שולטים בסיטואציה ויכולים להחליט באיזו דרך לפרסם, וגם בגלל שהבידול הכי טוב הוא לתפוס את הלקוח רגע אחד לפני כולם.
בהצלחה!