בזמן שהתחילה השואה הנוראה. ישבו במשרדי התעמולה הנאציים וחשבו איך לשכנע את העם הגרמני שהיהודים הם האויבים שלהם. המסקנה שהגיעו אליה היתה שאין כמו איומים קיצוניים כדי לשכנע.הם התחילו להפיץ בעיתון דר שטירמר מאות סיפורים מעוררי אימה על היהודים.הם סיפרו שהיהודים אוכלים קציצות מבשר חולדות.שהם מפרקים משפחות,וגוזלים את כל רכושם.
וכאן נוצרה בעיה.
מסתבר שאיומים קיצוניים גורמים לתחושות קשות שמביאים להכחשה ולהתעלמות מהאיום. העם הגרמני פשוט התעלם מהאיומים.
הנאצים ימ"ש היו מומחים בתורת השכנוע. הם הכירו את הבעיה וגם מצאו לה פתרון.
מה הפתרון? פתרון!
איומים קשים יביאו לתוצאות מקסימליות אם יגיעו יחד עם פתרון הולם לבעיה.
וכך פעלו הנאצים ימ"ש.
הם הפיצו רשימות של בתי עסק בבעלות יהודית כדי שקוראי העיתון יוכלו להחרים אותם, הם ביקשו מהם להעביר למערכת לפרסום שמות של גרמנים שקונים בחנויות של יהודים או משתמשים בשירותיהם והם הנחו אותם להרכיב רשימות של יהודים שחיו באזור מגוריהם.
את ההמשך והתוצאה העגומה כולם מכירים…
להבדיל…
האזהרות המופיעות על חפיסות הסיגריות מכילות איומים קשים מאד. אבל הם מגיעים ללא פתרון הולם.
ללא הדרכה איך להפסיק לעשן. ללא הפנייה למכון גמילה. ולכן האיומים האלו לא משפיעים על הציבור – אנשים שרואים את האיומים ולא מסוגלים להכיל אותם, פשוט מכחישים אותם ומתעלמים מהם.
ולמכירות…
גם אם תדעו איך לתת ללקוח את התחושה שהנורא מכל יקרה אם לא יקנה את המוצר שלכם,
עדיין הוא עלול להתעלם ואפילו להכחיש את האיום.
זה עלול לקרות אם לא תפרטו את הפתרון שלכם ואיך הוא פותר את האיום.גם אם תפרטו, ייתכן שהלקוח לא הבין איך המוצר פותר את הבעייה, וחשוב שיבין כדי שלא יכחיש את האיום.
לכן, ודאו שהלקוח הבין את הפתרון לבעייה.
בנוסף, הכחשה עלולה להיות במקרה שהמוצר שלכם יקר, וקשה ללקוח להוציא סכום גדול בשבילו.
לכן, אם המוצר שלכם יקר, חשוב שתתנו אפשרויות תשלום נוחות.