שיכנוע בעסקים-3

דוד חסידה
מלווה כלכלי ויועץ עסקי בארגון אחריות

שלבי תהליך השכנוע

כדי ללמוד את כח השכנוע צריך להכיר את המפה הכוללת של התהליך.
שלבי השכנוע הם:

1. הקשבה – הדרך לגרום שהאדם יהיה קשוב אליך, התאמת המסר למקבל המסר.
2. הבנה – הדרך לגרום לאדם שמולך להבין אותך נכון, לדוגמא – טון הדיבור, שפה (לא להשתמש במילים גבוהות).
3. אמונה – הדרך להיראות אמין ומקצועי כדי שהמקבל יתייחס אליך ברצינות.
4. זכירה – הדרך לגרום לאדם שמקבל ממך את המסר, להיזכר בו גם בהמשך.
5. פעולה – הדרך לגרום לאדם ליישם את הנאמר, ולהוציאו מן הכח אל הפועל.
שלבים אלו הם כרונולוגיים, עומדים בסדר האחד אחרי השני, כך שאם תנאי אחד לא בוצע, כל אלו שאחריו גם כן לא יקרו.

דרך אחרת לחלק את השלבים, בפרט כשבאים ללמוד אותם, היא:
1. מי אומר? – כולל בתוכו את כל מה שמעביר המסר צריך להיות, לדוגמא, לבוש מתאים, מבט ישיר.
2. מה? – כולל את מה שצריך להקפיד עליו לגבי תוכן המסר, סדר הדברים, מה כדאי לומר ראשון, וכו'
3. באיזו דרך? – בחירת הדרך הנכונה להעברת המסר (דיבור או כתיבה, ישיר או עקיף)
4. למי? – בחירת האדם המתאים בזמן המתאים לשכנוע.
אם כן, על מה מעביר המסר צריך להקפיד בשעת העברת המסר?
על כך ועוד, בפעם הבאה…

דוד חסידה
(הכותב הינו מלווה כלכלי ויועץ עסקי בארגון אחריות.
שאלות ניתן לשלוח למייל achrayut.dh@gmail.com)

פנו אל כותב המאמר ב

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לייעוץ והכוונה אישית פנו אלינו עוד היום:

אנשים לא מתים מעוני
הם מתים מבושה

יש לכם חבר או בן משפחה השרוי במצוקה כלכלית קשה גלגולי הלוואות הוצל"פ תסבוכות תשלומי ריבית וכד' ועדיין לא פנה לעסקנים? בהוראת גדולי ישראל הקמנו את 'הקו האדום' הכלכלי בו אתם תעדכנו אותנו ואנו נפנה אליו בסודיות הנדרשת ובדיסקרטיות ונברר איתו האם אפשר להציע לו הכוונה או/ו יצוג:

סודיות מובטחת!